Meghan, Duchess of Sussex gets payment from Mail on Sunday after final victory in three-year legal fight

The Duchess of Sussex has agreed to “financial recourse” with the Mail on Sunday newspaper, ending a bitter three-year legal battle.

The Sunday Newspaper published a front-page statement acknowledging the Duchess won her copyright infringement claim after the newspaper and Mail Online published excerpts from a letter she sent to her father.

Meghan, 40, sued Associated Newspapers Limited over five articles which reproduced parts of a ‘personal and private’ handwritten letter she sent to her father, Thomas Markle, 77, in August 2018.

In February, the Duchess won her case after a High Court judge ruled in her favor.

As part of the decision, the publisher was ordered to print a statement on page one and a notice on page three that he had “infringed his copyright.”

But that request was put on hold when Associated Newspapers launched an appeal in November, insisting the case, which included a privacy breach, should go to trial.

Lawyers for the publisher have argued that new evidence from Jason Knauf, the Duke and Duchess of Sussex’s former communications secretary, suggested that Meghan wrote the letter with the understanding that it could be leaked.

The challenge was dismissed by the judges of the Court of Appeal in a decision earlier this month.

Statements printed on the first page and page 3

A statement on the Mail on Sunday homepage for December 26 read: “The Duchess of Sussex wins copyright infringement case against Associated Newspapers over articles published in The Mail on Sunday and published on Mail Online. “

Then, on page three, under the headline ‘The Duchess of Sussex’, was the statement: ‘Following a hearing on January 19 and 20, 2021 and another hearing on May 5, 2021, the court handed down a judgment for the Duchess. of Sussex over its copyright infringement claim.

“The court found Associated Newspapers infringed its copyright by posting extracts from his handwritten letter to his father in The Mail on Sunday and Mail Online.

“Financial remedies have been agreed. “

The amount paid was not disclosed. It’s also unclear what the Duchess plans to do with the money.